03 August 2011

Bunyi Misteri~

Tengok tajuk je pun korg dah boleh agak kan cerita pasal apa nih.... So, tak payah la nak bermadah kata lagi~ Hurm....al-kisah nya berlaku dalam lingkungan waktu 1.30 pagi kat rumah mak bapak aku di Kajang (belum kahwin, xde rumah sndr ye -__-). Biasanya (sejak cuti 5 bulan dari CFS) aku tidur dekat sofa ruang tamu je, sofa 2 pun memang lembut and tak tahu la kenapa aku dah tak tidur kat dalam bilik yang ber-aircond tuh. Dan kawasan perumahan sini bukanlah secreepy cerita2 hantu yang lain, boleh nak kata selama 20 tahun tinggal sini tak pernah dengar lagi cerita2 pelik atau berhantu!

Jadi, pada malam bertuah tu (bertuah sgt la) aku terdengar bunyi macam air menitik dari luar ke bumbung rumah, tepat bunyi nyer dkt atas aku... Masa tu langsung tak syak apa2 sbb bunyi 2 langsung tak menakutkan (yela..kalau bunyi tapak kaki kat atas aku, baru la panik kan) plus ingatkan hujan kat luar...

Tapi! (explains the usage of 'kinda', 'pretty' and 'sort of' in the previous sentnces) yang pelik nyer...bunyi titisan tu mcm datang dari satu sumber dan menitik hampir di tempat yang sama (adalah kadang2 tu bunyi nye mcm bergerak sikit ke arah aku) tak seperti air hujan yang mana luas permukaan kebarangkalian titisan itu jatuh luas (amik ko! keluar math). Pikir punya pikir (positively), bumbung bocoq kowt~ lama gak aku tenung bumbung tu dok cari mana bocoq. 

Tanpa mengendahkan perkara2 yang merepek dan tak pasti tu, aku pun sambung tgk Oprah Winfrey Show.. (yea I know, cerita 2 org2 tua je tgk. But I love it!).  Then bila iklan, aku dok pandang bumbung lagi, waktu tu x terlintas pun benda2 creepy tu! Entah mcm mana terlintas pulak pikiran creepy tu...walau sekejap dan pantas. Lepas tu mula la nak lari je masuk bilik mama haha :D

Demi menjaga keegoan dan kemachoan (xmoh la tunjuk yg kita takut kt benda tu kan, nanti lagi dia suka), aku cool je~ tapi jari dok asyik tekan remote, cari channel yang ada bacaan Quran. Mula2 pikir 110- Astro Ramdhan ada, sekali entah apa punya drama entah. Then beralih ke 106- Astro Oasis (pikir kompem ada), rupanya xda gak T_T. Lastly, 119-TV9 ada bacaan Quran! Thanks Allah ^o^ Ikutkan niat nak bukak ayat Quran tu sesaje je...tapi tak sangka lak bunyi tu tetiba HILANG!!! 0o0

............................dup dap dup dap..............................dup dap dup dap.............................

"Ish! tak mungkin tak mungkin...be cool nas, wat2 syok tgk Oprah Show (nasib baik show tu pasal anjing yang comel2 boleh la wat2 sengih dan happy =_=)". Aku rasa korang tau apa ending nyer kan.... Bingong + takut + wat2 Dementia + tidur cepat2... No conclusion to be conclude :p

One Response so far.

  1. hahaha..nsb baik bunyi jer nas..kalo ehem2 kuar...;)