03 May 2011

SAJA JE NAK BERLAWAK~

        Korang mesti pernah dengar kan cerita dongeng pasal kapak seorang pencari kayu yang terjatuh kedalam tasik, lalu ditawarkan kapak gangsa, perak dan emas; serta kapak miliknya sendiri oleh pari-pari tasik...?? Ini kisah lanjutannya....

       Selang beberapa tahun,si pencari kayu dan isteri berjalan di tepi sungai menuju ke pekan. Si isteri tersadung kaki pada batu lalu terjatuh kedalam sungai tidak timbul-timbul. Maka meratap menangis si pencari  kayu atas kehilangan isteri tercinta.
     
       Pari-pari muncul lagi lalu bertanya akan hal keadaan yang  menimpa si pencari  kayu. Dengan nada sedih beliau berkata,
      "Isteri hamba jatuh ke dalam sungai tidak timbul-timbul...".Dengan segera pari-pari turun ke dalam sungai kembali  bersam-samanya Siti Nurhaliza.
      "Ini isteri tuan hamba?,"tanya pari-pari menduga.
      "Yes..yes",jawab si pencari kayu.  Pari-pari begitu marah,
      "Penipu, pembohonggg...., nah terima baaa...", belum sempat pari-pari habis menyumpah, si pencari kayu  berkata,
     "Maafkan hamba! Bukan niat hamba berbuat demikian.  Ini hanya salah faham".
     "Jikalau hamba berkata 'TIDAK', tentu tuan hamba akan muncul dengan Maya Karin dan selepas itu Normala Shamsuddin. Akhirnya jikalau tuan hamba muncul bersama isteri hamba dan hamba kata 'YA" tentu tuan  hamba akan  memberi ke empat-empat mereka kepada hamba sedangkan hamba cuma seorang pencari kayu yang miskin.Sebab itulah hamba kata 'YA'!!!".terang si  pencari  kayu ikhlas.

Sekian adanyaTAMMAT